Polygraph

מערכת המשפט, רישוי בנייה ומה שביניהם

רישוי בניה ורישוי עסקים הינם תחומים המשיקים למערכת המשפט. 

כאשר אתם עומדים בפני תחילתו של תהליך הגשת בקשה לרישוי בנייה כדאי מאוד להכיר את חוקי הוועדות השונות ואת ההליכים המשפטיים במערכות המשפט המקומיות. כדאי ללמוד את התחום ולהבין כיצד הכי נכון להגיש בקשות לקבלת רישוי בנייה, היתרים, עתירות מנהליות ועוד.

תוך כדי התהליך אתם תיחשפו למגוון רחב של מושגים שהיכרותם מראש יכולה לחסוך לכם הרבה עגמת נפש וכאב ראש.

כמו מה?

כמו פעילות נדרשת מול יחידת איכות הסביבה, בקשה לשינוי תב"ע, ארנונה, היטלי השבחה, שימוש חורג ועוד ועוד.

כמו כן, כדאי להכיר את הגופים אשר הם אלו שחותמים לכם בסופו של דבר על רישוי הבנייה. מה גם שמומלץ להעמיק בשלל הטפסים ודרכי הפעולה הנכונים שתידרשו להציג.

רישוי בניה הינו אחד התהליכים המשפטיים אשר לא מומלץ לעגל בהם פינות. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו יוגש נגדכם או נגד העסק שלכם כתב אישום בגין הפרות בנייה. מומלץ מאוד לוודא מראש, לפני תחילת הבנייה, כי ברשותכם כל הטפסים והאישורים הנדרשים ע"פ חוק.

קנייה של נכס

ועוד עניין חשוב, בבואכם לקנות נכס, מומלץ מאוד להגיע בקיאים בכל מה שכרוך בנהלים המשפטיים. כמו מה? כמו  הסכמי זכויות של נכס מקרקעין, חוזה קנייה ועוד.

שימו לב שבנכס שאתם עומדים לקנות אין כשלים הקשורים לרישוי בנייה.

פעמים רבות אנחנו ממהרים להתלהב מנכס שמגיע עם חניה צמודה רחבת ידיים, עם מחסן חדש וגדול או עם גדר שמקיפה את הנכס, אך שימו לב שאתם לא קונים וחותמים על חתול בשק. בדקו היטב את כל טפסי רישוי הבניה הנלווים לחוזה הקנייה. 

שימוש חורג בנכס

קניתם את המבנה לעסק החדש שלכם וכעת אתם מעוניינים לעשות בו שימוש אשר איננו תואם את התכניות המקוריות אשר הוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אתם מחוייבים ע"פ חוק להגיש בקשה להיתר שימוש חורג בנכס. שימו לב כי ההיתר ניתן בדרך כלל לזמן מוגבל ויש צורך לחדשו כל כמה זמן כאמור בחוק.

על מנת לקבל את ההיתר עליכם להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על הבקשה לכלול תכנית חדשהלשימוש חורג, נסח טאבו מעודכן וחוות דעת של מהנדס אשר יאשר את השימוש החורג, התאמתו ובטיחותו.

ההמלצה היא לבצע את רכישת הנכס רק לאחר שכל הפינות הללו סגורות ובידיכם כל האישורים הנדרשים.

בשורה התחתונה, מערכת המשפט חוקקה חוקים אשר נועדו להגן על האזרחים. ייתכן ולעיתים הם נראים לנו כחוקים מוגזמים, בלתי הגיוניים או אפילו מעיקים. אך אם נחשוב ספציפית על חוקי המערכת המשפטית אשר קשורים בכל הקשור לבנייה, נבין שלמעשה אלו הם חוקים אשר נועדו להגן עלינו ולוודא את בטיחותו של האזרח. ואז אולי לא נתייאש מהתהליכים הארוכים הכרוכים בקבלת רישוי בנייה.

 

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות