Polygraph

מה ההיתרים הנדרשים עבור תהליך תמ"א

היום העניין הגדול ברעיון התמ"א נובע מההזדמנות לשפר את האופן בו מבנה זה או אחר נראים. המחשבה היא שאם כבר יוצאים לתהליך של שיפוץ מבנה, הרי שזה גם הזמן להביט גם על האופן בו זה נראה ולתת לכך מענה. אבל תכנית מתאר ארצית, שראשי התיבות שלה הן כמובן תמ"א נולדה במקור לתת מענה קונסטרוקטיבי למבנים מפני רעידות אדמה. 

לא כל מבנה רשאי לעבור תמ"א וכמובן, על מנת שניתן יהיה לצאת לדרך יש לקחת בחשבון את שורת האישורים אותם יש לקבל לפני שמתחילים בפרויקט. אל תשכחו כי מתן האישורים תלוי בוועדות מקומיות שצריכות לא פעם לקחת בחשבון שורה ארוכה של משתנים עליה נדבר כעת בהרחבה. 

כמה מילים על הוועדה המקומית

תהליך תמ"א הוא תהליך מורכב שכן הרבה פעמים אנחנו מדברים כאמור לא רק על חיזוק מבנה זה או אחר אלא על בניה שתאפשר לעוד דיירים להתגורר בסביבה. על פניו לדייר הפשוט לא אמורה להיות כל בעיה עם זה, אבל הבעיה הרבה פעמים מתרחשת בתכנון הרחב. כלומר, הוספה של דיירים היא בסופו של יום לא יכולה להיות אין סופית. מספר הדיירים בכל שכונה נקבע בין היתר על פי מידת יכולת הספיקה של שכונה זו או אחרת בתוך העיר לקלוט את תוספת המכוניות שיחנו ברחוב כמו גם את מערכות הביוב החדשות שיתנקזו אל מערכת הביוב הראשית וכן הלאה. 

הוועדה המקומית תבדוק כמובן האם התשתיות של המבנה מתאימות לביצוע התכנית אותה יצרו הקונסטרוקטור והאדריכל יחד, את פני העיר ביחס לגובה המבנה המשתנה ועוד. כך שבמידה רבה כאשר אנחנו מדברים על שורת ההיתרים אותם יש לקבל אנחנו למעשה מדברים על האישור אותה נותנת הוועדה המקומית לאור משתנים שלא תמיד תלויים רק בנו. 

מה הדברים שאנו צריכים לברר 

על מנת שתוכלו לצאת לדרך, יש לפנות למכון בדיקות מוסמך שיתן לכם סקירה מקיפה על מצב המבנה היום. על מנת שנוכל לקבל תמונה מהימנה של המצב אנחנו נעזרים במספר מכשירים שיכולים לתת לנו אינדיקציה לא רק על הנעשה מחוץ למבנה ועל האופן בו המבנה בנוי, אלא גם על מה שקורה בפנים, בתוך החומר עצמו. 

 

  • מצלמה טרמית:  מאפשרת לנו לאתר ליקויים במערכת האינסטלציה תוך שימוש בכלי שמאבחן את נקודות התורפה של המבנה על פי השוואה בין נקודות קרות לנקודות חמות בתוך הקירות. 
  • רדאר GPR: מוסר לנו מידע על חומרים שמוסתרים בתוך החומר הגלוי לעין. הרדאר מאפשר לנו לקבל אינדיקציה על הנעשה מתחת לפני השטח בתוך האדמה ומעל לפני השטח, בתוך הקירות. 
  • ציוד אולטראסוני לאיתור סדקים:  על מנת שניתן יהיה לתקן אותם לאורך תהליך השיפוץ והבניה מחדש.
  • מכשירי בורוסקופ ווידאו לבירור אחר חללים בתוך השטח: כדי שנוכל להיות בטוחים כי הבסיס של המבנה יציב. 

 

לכל הכלים הללו מתווספים אנשי צוות מיומנים שיכולים לתת לכם את כל החומר שיאפשר לכם לא רק לגשת לוועדה המקומית על מנת לקבל אישור בניה, אלא גם להבין מה מצב המבנה כדי לתת לכך מענה מתאים. 

עבודה מסודרת תקל עליכם 

קבלת אישורים עבור תהליך תמ"א זה לא דבר פשוט. לעיתים אנחנו, בתור בעלי מקצוע, נתקלים במקרים שיכולים להתקע שנים בוועדות השונות של העירייה ללא כל פיתרון או מוצא. התפקיד שלנו הוא לעזור לכם ולעשות את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לאפשר לכם להגיע עם האישורים המתאימים בצורה מסודרת. 

אנחנו, כאן בחברת SYSTEM נשמח לעזור לכם לקבל את כל האישורים הנדרשים עבור תהליך קל ומהיר יותר. 

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות