Polygraph

הסכם שכירות לנכסים גדולים בתחום התעשייה/לוגיסטיקה

אחת התופעות המעניינות ביותר שקורות בישראל כבר כמה שנים היא הפיכת אזורים שלמים לאזורי משרדים ועסקים ובעיקר לצורך בניית מרלוגים. אזורי תעשייה גם הם נחשבים חלק מהפריחה הזאת כאשר תעשייה מתייחסת גם להייטק וגם לחממות שונות וקטנות יותר. האנשים שמחפשים את האזורים הייעודיים האלה באים לשכור שטחים ונכסים לתעשיה ולוגיסטיקה בגדלים ובמפרטים שונים אבל ככל שהכלכלה מתפתחת גדל גם הצורך בנכסים גדולים בתחום זה. השמאות והערכת השווי של מקומות כאלה חיונית לצורך חתימת הסכמים אלה כדי לשקף את השווי האמיתי גם לצורך תשלום דמי שכירות וגם לצורכי הביטוח או כל בניית תכנית עבודה לשנים הבאות לחברות אלה.

מה חשוב לדעת על מחירי מקום כזה להשכרה?

חברות רבות מבינות כבר את היתרונות שבשכירת מקומות גדולים למטרותיהן ככל שמתפתח בישראל ובעולם הסחר האלקטרוני ויש יותר יוזמות עסקיות. הסכם שכירות לנכסים גדולים בתחום התעשייה או הלוגיסטיקה הופך להיות מרוכב יותר והוא חייב להישען על נתוני תקפים. נתונים כאלה מרכיבים כל הערכת שווי שלהם שנותנת לבעלי החברה צפי לעתיד על מגמות המחירים של האזור שבו הוא רוצה לשכור נכס זה. אם התמזל מזלכם ומצאתם מיקום כזה שרק התחיל להתגלות על ידי חברות אחרות אתם עדיין יכולים לקבל אותו במחירים נוחים שאינם משקפים את הערך האמיתי שיהיה לו. עם זאת, אתם צריכים לקחת בחשבון את הפופולריות הגואה ואת מה שצופים שמאים לאזור ולכן להיערך בהתאם. 

שכירות לטווח ארוך

מרלוגים ונכסים שמיועדים לתעשייה שוכרים בדרך כלל לטווח ארוך ולכן לפני כל חתימה על חוזה כזה מנהלים משא ומתן. הדיונים כוללים גם את השווי ואת העלייה הצפויה במחירי השכירות בעתיד אבל באופן כזה שגם ילך לקראת השוכרים כדי לא לאבד אותם. למרות הביקוש הגדול תמיד יכול להיות משבר כמו שהקורונה הציבה בפנינו, כך שאזורי השכרת משרדים יסבלו מכך ולעומת זאת מקומות שמיועדים למרלוגים ולמתן מענה לסחר אלקטרוני ייהנו מפופולריות עכשווית. זה עלול לייקר את המחיר ולכן יש לנהל משא ומתן זהיר ולקחת בחשבון שינויים בעתיד.

מה צריך לשים לב אליו בהערכת שווי הנכס?

שווי הנכס בנוי לא רק מהנכס הבנוי עצמו אלא גם מהאזור ונוחות הגישה אליו. זה חשוב מיוחד למי שצריך את הגישה המהירה לנמלי התעופה והים כדי לאפשר שינוע קל ומהיר. במקרים כאלה גם חשוב לדעת כמה הנכס קרוב לכבישים הראשיים וגם מהו גובה הארנונה שנקבע על ידי הרשות המקומית. לכל רשות יש מדיניות של עידוד עסקים וחברות לעבור לפעול משטחה ולכן סביר להניח שיהיה אפשר לבדוק אילו הטבות יש למי שעובר לתחום השיפוט שלה. אם אינכם מתכוונים להחליף מיקום בכל כמה שנים מומלץ שחוזה השכירות שלכם יצפה את השינויים במחירי ההשכרה לטווח הארוך ולשקף אותו מראש. 

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות