Polygraph
עורך דין דיני משפחה בתל אביב והמרכז

עורך דין דיני משפחה בתל אביב והמרכז

דיני משפחה נחשב, בצדק, כאחד מהתחומים המורכבים בעולם המשפט. כל אחד מאתנו שישמע את המושג עורך דין לענייני משפחה, כנראה יחשוב מיד על גירושין, הסדרי ראייה, משמורת משותפת, ועוד מושגים אחרים מהתחום. צריך לדעת, שעורך דין לענייני משפחה, מתעסק בתחומים נוספים, כמו דיני ירושה, אפוטרופסות, ולעיתים אף סוגיות מורכבות בדיני אבהות. מה זה אומר עורך דין לענייני משפחה? איך מוצאים עורך דין דיני משפחה באזור תל אביב והמרכז? כל הפרטים במאמר הבא

מה זה אומר משפחה?

הגדרת משפחה בכלל, ודיני משפחה בפרט, עברה הרבה במהלך השנים. שאלות רבות צפו ועלו עם התקדמות העולם הליברלי. האם גם יחיד נחשב כמשפחה? מה הגבול בין משפחה למשפחה מורחבת? מי נכלל מבחינה משפטית בהגדרות הללו? יש להגדרות חשיבות לא מעטה, שהרי ההורים חייבים לדאוג לשלום ילדיהם. יש להורים זכות לגדל את ילדיהם, וישנן לא מעט שאלות הקשורות בכל הנושא הזה. החל מלידת הילדים, ועוד לפני כן, משפחות המורכבות מבני זוג מאותו המין למשל, או כל שאלה שקשורה בעולם המשפחה. האם ילד, כשהוא כבר בגיר, הופך בעצם למשפחה אחרת? מה המחויבויות של ההורים כלפי ילדיהם?

המשפחה וההגדרה בחוק

החוק לא יגדיר בדיוק מה זה אומר משפחה, אבל יש מספר התייחסויות במספר סעיפי חוק בתחומים שונים, לגבי ההגדרה. למשל, חוק הבריאות הממלכתי, בסעיף 8(א1)(2)(ג)(7) קובע "לעניין זה – משפחה – יחיד ובן זוגו וילדיהם..". או למשל, חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, כשמגדיר את הקרובים לנופל קובע בסעיף 1(ג) "אשתו… ידועה בציבור.. ילדים מתחת לגיל 21 שנה.. הורים כולל הורים חורגים ומאמצים.." . ישנם עוד מספר חוקים שמשתמשים במושג משפחה, ללא הגדרתו. אבל המקור הראשוני לתחום המעמד האישי ודיני המשפחה עצמם נמצא במקור, שמהווה אחד מיסודות המשפט בדינים נוספים. סימן 51 לדבר המלך ומועצתו, בעצם הדין המנדטורי, שעדיין תקף. "…יהא השיפוט בענייני המעמד האישי, בהתאם להוראות חלק זה, מסור לבתי דין העדות הדתיות." ובהמשך: "נישואין או גיטין, מזונות, כלכלה, אפוטרופסות, כשרות יוחסין של קטינים, איסור השימוש ברכוש של אנשים הפסולים לפי החוק, והנהלת נכסי אנשים נעדרים." החוקים הקשורים בדיני המשפחה, הפכו לספציפיים יותר ככל שעבר הזמן.

חלוקת דיני המשפחה

אפשר לחלק בעצם את דיני המשפחה לשני חלקים, סוג אחד שנוגע יותר בשאלות של מהות. המעמד האישי של יהודי לעומת שאינו יהודי, איך בכלל מגדירים מעמד אישי? איך מגדירים ילד שנולד מפונדקאות? הגדרות אימוץ, וכמובן היחס ללהט"ב, ולמשפחות שאינן אבא, אימא, וילד. התחום השני, הוא תחום הפרוצדורה. שאלות של סמכות, מי בית הדין שאחראי להחליט? איזו ערכאה דנה? הנושא המהותי כולל את המשמעות של נישואין למשל, הפרוצדורה עוסקת בשאלות מי הסמכות לקבוע בכל נושא.

עורך דין לענייני משפחה בתל אביב והמרכז

באופן כללי, עוד לפני שמדברים על הסוגיות השונות של עורכי הדין לענייני משפחה, ואחרי שהבנו מה זה אומר מבחינת החלוקה בעולם המשפט, כדאי לדעת שלמיקום הגיאוגרפי של משרד עורכי הדין אותו אתם בוחרים יש משמעות גדולה. משרד עורכי דין דוניץ ושות', ממוקם ברעננה, ומשרת את תושבי הסביבה, תל אביב והמרכז. כשאתם רוצים להתייעץ עם עורך דין, אתם ממש לא רוצים שכל התייעצות פנים אל פנים, כל המצאה של מסמך או חתימה עליו, תדרוש מכם לבזבז חצי יום עבודה. מומלץ מאוד שמשרד עורכי הדין לענייני משפחה אותו אתם בוחרים יהיה ממוקם ליד הבית שלכם, או לפחות ליד העבודה.

שאלות מקדימות לעורך הדין שלכם

אם אתם רוצים להתייעץ עם עורך דין בשל קשיים בנישואין, ולקראת גירושין, כדאי לכם לשאול אותו מספר שאלות טכניות, שתבררנה את הצורך שלכם בעורך דין לענייני משפחה, או גירושין, במקרה הזה. למשל, האם אתם אזרחים? לאיזו עדה אתם משתייכים בארץ? האם היא מוכרת? אם התשובה לאחת מהשאלות הללו שלילית, אולי כלל אין פה תיק גירושין, וחבל להתחיל לדבר על שכר טרחה. השאלה הקובעת במקרים הללו, וכנראה החשובה ביותר היא, איזה דין חל במקרה הזה. האם יש לדון לפני כן בכלל בערכאה דתית, שהרי גירושין בישראל מתנהלים לפי הדין הדתי. או דווקא להפך, קודם כל לדון במשמעויות האזרחיות העולות מהתיק, ורק אחר כך לגשת לבית דין רבני.

עורך דין טוב וחידושים בפסיקה

אחת השאלות שעולות תמיד, מלבד המיקום הגיאוגרפי של המשרד, היא, איך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר לדיני משפחה? התשובה היא שאתם צריכים לבחור עורך דין בעל ניסיון ומקצועי בתחומו. עוד נקודה חשובה, ששווה מאוד לבדוק, מה היא מידת הבקיאות שלו בספיקה ובחידושים הקיימים בה. תחום דיני המשפחה מתפתח ללא הרף. למשל, בע"מ 919/15 פלוני נ' פלונית, נקבע שהדרך לבצע חיוב במזונות, אם מדובר בילדים בין גילאי 6 ל – 15, היא דרך איזון בין יכולותיהם הכלכליות של ההרים. מדובר בחידוש דרמטי בעיקר עבור אבות גרושים, ועל עורך דין לענייני משפחה, שמתעסק בתחום, להיות מודע לחידוש מעין אלה.

לסיכום, משרד עורכי דין דוניץ ושות', הוא משרד שימלא עבורכם את כל הפונקציות הנדרשות ממשרד עורכי דין לענייני משפחה. הוא ממוקם במקום נגיש לתושבי תל אביב והמרכז, עורכי הדין במשרד הם מהמקצועיים ביותר בתחומם, בעלי ניסיון, וידע בכל פסק דין הקשור בדיני המשפחה. כפי שכבר נכתב לעיל, למיקום הגיאוגרפי חשיבות גדולה, ויחד עם מקצועיות, ניסיון, בקיאות בחומר, וכמובן, אמינות ונגישות רבה עבורכם, הלקוחות. אם תתייעצו עם עורכי הדין במשרד, תרגישו שאתם בידיים טובות, ושהאינטרס שלכם מיוצג באופן הטוב ביותר האפשרי, כך שיהיה לכם ראש שקט, דבר חשוב מאוד בהליכים מורכבים ורגישים מעין אלה.

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות