Polygraph

ממה מומלץ להיזהר כשלוקחים את שירותיה של חברת ניהול לאחזקת מבני מקרקעין?

במדינת ישראל, אין חוק שמסדיר בצורה ברורה ויסודית את תחום חברות הניהול. נכון שיש לא מעט דיבורים על הסדרה חוקית, אך הדבר ייקח עוד הרבה זמן. על כן, מה שקורה בפועל הוא שכמעט כל אחד יכול להקים חברת ניהול. מהי המשמעות עבור בעלי הנכסים? הדבר יכול לפגוע באיכות התחזוקה של הבניין, לגרום לסיכון חיי אדם וכו'. על כן, עד שתהיה הסדרה בנושא, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולדעת לאיזה דברים עליכם להתייחס וזאת לפני שאתם חותמים על חוזה התקשרות עם חברת הניהול. ובמידה ואתם צריכים עצה נוספת לפנו לייעוץ של עורך דין מקרקעין

מוכנים? אנחנו מתחילים!

ועד בית או חברת ניהול?

שימו לב, בעשורים האחרונים נבנים בישראל רבי קומות. יש בהם מערכות מורכבות כמו, מערכות גילוי וכיבוי אש, גנרטורים, מערכות שליטה ובקרת אנרגיה ועוד. על מנת שיהיה אפשר לתחזק בצורה הטובה ביותר את המערכות הללו, יש להיעזר בחברת ניהול חיצונית ולא לסמוך על וועד הבית. כמו כן, בהרבה בניינים, מתגוררים שוכרים שאינם בעלי הדירה. על כן, אין להם שום עניין בכל הקשור לניהול הבניין וכמו כן להתנהלות מול הספקים ועל כן, מומלץ להעביר את הניהול לחברה מתאימה שתגבה את הכספים הנדרשים. 

להתאים את חברת הניהול לסוג המבנה

יש לבדוק שיש המלצות חיוביות וניסיון לחברת הניהול בניהול בניין מגורים כמו שלכם ומה הכוונה? חברה שמנהלת בניין ישן בן ארבע קומות, לא בטוח שתוכל לנהל בהצלחה גם בניין עם יותר קומות ועם מערכות מורכבות. על כן, מה שמומלץ לעשות הוא להגיע ישירות לבניינים דומים לבניין שלכם ולבדוק איזו חברת ניהול אחראית על הבניין וכמו כן לשמוע מהדיירים לגבי איכות השירות, האם החברה עומדת בהצלחה בדרישות וכו'. 

יש להגדיר את תוכנית התחזוקה

כאשר אתם חותמים על הסכם עם חברת ניהול אחזקת מבנים, חשוב מאוד שתגדירו את מפרט התחזוקה וכמובן את הטיפולים הנדרשים. שימו לב, טיפול במערכות הבניין צריך להתבצע בצורה שוטפת והוא משמעותי ביותר לכל תחזוקת הבניין. כמו כן, מומלץ גם לבדוק מהו זמן התגובה של החברה במקרה ויש תקלה. לדוגמה, אם יש מצב שהושבתה המעלית בבניין, בחוזה צריך להיות רשום שבעל מקצוע מטעם החברה יגיע תוך 20 דקות. כמו כן, יש לציין שאם לא יגיע, אז וועד הבית יהיה רשאי לבטל את החוזה שיש לו עם חברת הניהול ולהתקשר עם אחת אחרת.

להיעזר בעורך דין מתאים

לפני שאתם חותמים על החוזה מול חברת הניהול, מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין מקרקעין מומלץ שיש לו ניסיון בתחום הנדל"ן והמקרקעין. הוא יעבור על החוזה ויבדוק שהוא משרת את האינטרסים שלכם ולא רק של חברת הניהול. שיהיה בהצלחה!

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות