Polygraph

יחסי עובד מעביד שעולים על שרטון

יחסי עובד מעביד 

הבעלים של חברה שעוסקת בכל תחום עסקי, מגייס עובדים רבים שיש להם כעת מקום עבודה וגם פרנסה נאותה. בתמורה לכך מבקש המעסיק שהעובדים יעשו כל שניתן כדי להפעיל  את העסק, לבצע פעולות שונות שיקדמו תהליכים, יוכיחו שייכות לעסק וכך יצליחו לבצע שיווק ומכירות כדי לשפר את מצבה של החברה. יש מקרים רבים שבהם העובדים מרגישים תחושת שייכות לעסק ומבצעים פעולות שהן מעל ומעבר לכל פרופורציה ויש מקרים שבהם מתגלעים אי הבנות ולכן הבוס קורא לעובד לשיחה כדי להבין איפה עומדים הדברים ומדוע העובד אינו מבצע כהלכה את משימותיו. יש מקרים שבעקבות שיחת ההבהרה הזו יחסי עובד מעביד מקבלים תפנית חיובית וחל שיפור משמעותי בהתנהלותו של העובד ויש מקרים שחוסר המוטיבציה נמשך ולעיתים למעביד אין ברירה אלא לשוחח שוב עם העובד, לקרוא לו לשימוע, לתת לו להשמיע את דבריו  ובמקרים שאין ברירה והתפוקה של העבודה שלו היא מינורית, המעסיק מפטר אותו.

רוב העובדים בישראל מקבלים פיצויי פיטורים מהמעביד ללא קשר לעובדה אם הם פוטרו ו התפטרו וזאת על פי הסעיף הרלוונטי בחוזה ההעסקה ביניהם. אך יש גם מצבים שונים שבהם המעסיקים מחליטים לא לשלם את הכספים בהתאם להסכם וזאת עקב סיבות שונות כמו לדוגמה תפקוד לקוי של עובדת שמבצעת טיפולי פוריות ופוגעת בעבודה, חשד לביצוע מעשה מרמה של עובד ועוד.

סיבות לפיטורי עובדים ולהפסקת יחסי עובד מעביד 

כאשר עובד אינו מבצע כיאות את עבודתו או חמור מכך הוא יוצר נזק למקום העבודה על ידי פעולות חמורות, כמו העברת חלק מהסודות הפנימיים לחברה מתחרה, מעילה בכספים או חבלה בזדון במכשור זו סיבה מספיק טובה לפטר אותו ולהפסיק את יחסי עובד מעביד. לגבי כספי הפיצויים ברוב המקרים המעביד מחליט לא לשלם וזאת כדי לכסות חלק מהנזק שנגרם. אם לעובד יש השגות, הדבר מגיע להחלטתו של בית המשפט.

אך יש מקרים אחרים שבהם סיבת הפיטורין אינה מוצדקת ולכן עובדים רבים מחליטים לשכור את שירותיו של עורך דין אשר מתמקצע בנושא דיני עבודה כדי שילווה אותם בתהליך של עצירת מהלך הפיטורים. כמו לדוגמה במקרה של אישה שעוברת טיפולי פוריות, חל איסור לפטר אותה בדיוק כמו אישה בהיריון אלא אם התקבל אישור לכך ממשרד התמ"ת. על המעביד להוכיח במקרה מסוג זה שהפיטורין אינם על רקע ההיעדרות התכופות שלה אלא על חוסר התפקוד שלה, דבר שגורם לבעייתיות בהתנהלות החברה מול ספקים, לקוחות או כל גורם אחר בהתאם להגדרת התפקיד שלה.

עורך דין לדיני עבודה 

עורך דין לדיני עבודה יכול לחבוש שני כובעים. יש מקרים שבהם עובד מסוים יבקש שייצג אותו במקרה שלדעתו נעשה לו עוול ויש מקרים שבהם החברה תשכור את שירותיו במקרה אחר שבו הנהלת החברה מעוניינת לתבוע את העובד על רקע ההתנהלות שלו כמו לדוגמה מעשה גניבה שיצר נזק רב לעסק.

בהתאם לכל אחד מהמקרים עורך הדין אשר מכיר את הנושאים מכל ההיבטים, מייצג את הלקוחות הפרטיים או העסקיים, בכל אחד מהמקרים הרלוונטיים.

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות