Polygraph

התפתחות של הנדל"ן המסחרי בצפון הארץ

 

התפתחות של הנדל"ן המסחרי בצפון הארץ

 

בשנים האחרונות קיימת תנופת התפתחות של הנדל"ן המסחרי בצפון הארץ וזאת לאור הדרישה הגדולה של מפעלים ושל עסקים לפעול מהצפון.

המרכז עובר לצפון 

הצפיפות ופקקי התנועה המשמעותיים באזור המרכז מובילים עסקים רבים לקבע את בסיס הפעילות שלהם בצפון במקום במרכז. במקומות רבים בצפון הארץ הוקמו בשנים האחרונות אזורי תעשייה נרחבים ומתחמים גדולים אשר מיועדים להקמת מפעלים, תעשייה עתירת ידע ומבנים של משרדים. 

שילוב עסקי זה מקדם את העובדה שאזרחים רבים עזבו גם הם את המרכז כיוון שהם מעדיפים לגור במקומות כפריים שיש בהם נופים מרהיבים, אוויר צח ואיכות חיים לילדיהם. מבין אלו ששינו את מקום המגורים שלהם יש רבים שעזבו את מקום עבודתם במרכז ולכן הם מחפשים מקום עבודה חדש שמיקומו הוא קרוב לביתם החדש. 

פעילות עסקית בעפולה 

אחת הערים המרכזיות בצפון היא עפולה שמרכזת פעילות עסקית רבה של כל היישובים בעמק יזרעאל בגלבוע וגם ברדיוס רחב יותר. לאור זאת הוקמו בה לאחרונה מתחמים מרהיבים אשר מיועדים לעסקים חדשים שמעוניינים לפעול מעיר זו וגם לעסקים וותיקים שמעוניינים להעתיק את הפעילות שלהם ולפעול ממקום שהוא אזור עסקים מובהק.

בנייני המסחר הללו ממוקמים בתפר שבין כל חלקי העיר ועל ציר התנועה המרכזי ולכן הם נגישים ונוחים מאד להגעה עבור כל העובדים, הלקוחות והספקים שיגיעו מרחבי העיר וגם מהיישובים הסמוכים אליה. מעבר לכך, תחנת הרכבת של עפולה אשר החלה לפעול בשנים האחרונות בהצלחה גדולה, ממוקמת במרחק הליכה מסביבה עסקית זו. עובדים שיגיעו מדי יום מבית שאן, מחיפה ומערים אחרות באמצעות הרכבת, יוכלו לרדת בתחנה זו וללכת מרחק קצר מאד ברגל עד ההגעה למשרד.

רכישה של משרדים 

במבנים החדשים אשר צומחים לגובה באזור זה, קיימים משרדים להשכרה בעפולה בגדלים שונים. חברות חדשות רבות מעדיפות לרכוש משרד בגודל הנחוץ להן בבנייני המשרדים וזאת באמצעות משכנתא. כך הם ייהנו מהעובדה שהם פועלים ממשרד שלהם ולא יצטרכו מעת לעת ליצור שינויים עקב הרצון של בעלי הנכס.

גם עסקים אחרים אשר פועלים כעת מתוך משרד שהם שוכרים בעפולה או באחד היישובים הסמוכים הגיעו למסקנה שהרבה יותר חכם כלכלית לקנות נכס ולעבוד ממנו. אומנם בשנים הראשונות הם ישלמו משכנתא בכל חודש וסכום זה הוא די דומה לסכום שהם משלמים כעת עבור דמי השכירות, אך בשלב מאוחר יותר לאחר שהם יסיימו את הסדר התשלומים, לא יהיו להם כלל הוצאות עבור המבנה מעבר לנושא התחזוקה.

אחת הסיבות המהותיות לרצון לקנות משרד היא העובדה שמחירי הנדל"ן באזור הצפון נמצאים בעלייה מתמדת וכל נכס שרוכשים כעת מעלה את ערכו לאורך השנים. בדרך זו המשקיע גם נהנה מהפעילות במשרד וגם מעלה את הערך של ההון שלו באופן משמעותי.

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות