Polygraph

המעסיק שלך עושה לך בעיות על החתמת יציאה/כניסה – טיפ מעורך דין

חשבתם פעם לבדוק כיצד מסדיר החוק את כניסתו ויציאתו של עובד ממקום העבודה באופן יומיומי? האם החובה להחתים שעון נוכחות היא על כתפי המעסיק? על כתפי העובד? אם העובד אינו מחתים כניסה או יציאה בבקרת הנוכחות, האם מישהו במקרה זה חשוף לתביעה? הנה מידע חשוב לפניכם. 

כל יום, העובדים נכנסים ויוצאים ממקום העבודה, מחתימים את שעון הנוכחות, מדווחים על ימי חופש מראש וכו'. אם לא, אז הם עשויים לעבור על החוק בכך שהם יוצאים ללא רשות. זה נכון גם אם למעסיק שלהם אין מערכת שעון נוכחות רשמית במקום. אז מה צריכה חברה לעשות, כדי לוודא שהעובדים שלה נכנסים ויוצאים מעבודה בצורה חוקית ככל האפשר? כדי לוודא ששעות העבודה של כלל העובדים מדווחות בצורה המדויקת ביותר? הכירו בקרות כניסה ושעוני נוכחות שיקלו על חייכם משמעותית. אבל לפני כן, בואו נבין, לפי החוק, מי מחויב באחריות של דיווח שעות עבודה? 

מי מחויב בחוק לנהל דיווח שעות עבודה? 

חשוב להקפיד על כללים או תקנות הנוגעות לכניסה ויציאה של העובד מהעבודה, ולא רבים יודעים זאת אבל האחריות הזאת היא על כתפי המעסיק. לפי החוק, המעסיק מחויב להתקין בקרות כניסה ושעוני נוכחות במקום העבודה. 

ואם אין את האפשרות להתקין אמצעים אלקטרוניים או דיגיטליים, המעסיק מחויב בחוק לנהל דו"ח כתוב ידנית אשר כולל את כלל שעות העבודה של העובדים, את השעות הנוספות וכו'. אם אין מערכת שעון רשמית, המעסיק צריך לבקש מהממונים או מהמנהלים לעזור לנהל את דיווח שעות העבודה של העובדים. 

תביעה משפטית במקרי של אי דיווח שעות 

דבר חשוב נוסף שצריך לדעת, מעסיקים עשויים להיות חשופים לתביעה משפטית במקרים בהם שעות העבודה אינן מדווחות בצורה מדויקת. אמנם החוק מחייב את העובדים לחתום על כניסה ויציאה ממקום העבודה על שעון נוכחות, אבל האחריות על ניהול הנושא היא תחת אחריות המעסיק. 

במקרים רבים, תקנון זה חל גם על רכבים בבעלות החברה, המשמשים הן למטרות עבודה והן למטרות פרטיות. האמת היא שאין חוק המחייב את המעסיקים לספק לעובדים גישה לשעון דיגיטלי שיאפשר להם לתעד את נוכחותם ואת שעת היציאה משטח החברה. אבל יחד עם זאת, בקרות כניסה ושעוני נוכחות עשויות להיות מאוד אפקטיביות ומועילות לעסק. 

אין הכרח להתקין בקרות כניסה ושעוני נוכחות אבל רצוי 

מעבר לכך שבקרות כניסה יהיו אפקטיביות לעסק, הן יכולות למנוע כל מיני סיבוכים משפטיים שאף אחד לא רוצה להתעסק איתם. בשורה התחתונה, מבחינת החוק, אין חובה לחברות שיהיו בקרות כניסה ושעוני נוכחות במקום העבודה. עם זאת, רוב החברות עדיין משתמשות במערכות אלו מכיוון שהן מגדילות את הפרודוקטיביות ואת שביעות הרצון של העובדים. כמו כן, מערכות אלו מדייקות את תשלומי השכר. 

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות