Polygraph

האם חובה על פי החוק לנסח צוואה אצל עו"ד צוואות?

בין אם ברצונכם לנסח צוואה עבור עצמכם, או שמא אתם מעוניינים לנסח צוואה משותפת בין בני זוג למטרת העברת הירושה לילדים, יהיה צורך לדעת כיצד לעשות זאת. האם החוק מחייב אתכם להסתייע בעורך דין? האם ניתן לנסח צוואה לבד בצורה שהיא תהיה תקפה בבית המשפט? הנה כל התשובות, מעודכן ל-2020: 

אין ספק, יש סיבה לכך שעורכי דין קורעים את ספסל הלימודים ושוקדים על לימודי המשפטים במשך כל כך הרבה שנים. בין אם מדובר בתחום של ליטיגציה מסחרית, דינים פליליים או כל תחום משפטי אחר, תמיד תוכלו למצוא את עורך הדין הספציפי שעוסק באותם דינים. ומאחר שהתחום המשפטי של צוואות וירושות מצריך את ההבנה הספציפית עבור אותם דינים של צוואות וירושות, תמיד יהיה כדאי להסתייע בעורך דין המתאים לכך. אבל, כדאי לדעת את הפרט הבא – על פי החוק אתם אכן יכולים לנסח צוואה בעצמכם. האם יהיה כדאי? זו כבר שאלה אחרת. 

האם כדאי לנסח צוואה בכתב יד ומה חשוב לקחת בחשבון? 

אז האם יהיה כדאי ובכלל אפשרי לערוך ולנסח צוואה בכתב יד בעצמכם? כמו שברור לכולנו, יש סיבה לכך שאנשים מסתייעים בשירותיהם של עורכי דין. אם אתם צריכים לנסח צוואה ואתם מעדיפים לעשות את זה בעצמכם, אתם צריכים לקחת בחשבון שייתכן כי יהיו אנשים שיוכלו לנצל זאת לרעה בבית המשפט. 

מאחר שניסוח של צוואות חייב להיות מאוד מדויק ועל פי הכללים השונים, בקלות אפשר יהיה לנסח צוואה שפשוט לא תחזיק מים בבית המשפט. אם פעם אחת בגלל איזושהי חתימה שחסרה, או אם בגלל ניסוח שהיה פשוט לא תקין, במקרים רבים אנשים ינצלו זאת לרעה וינסו להעביר אל עצמם ירושה שלא אמורה להגיע לידיהם. 

ניסוח צוואה בכתב יד וכללים שיש לדעת 

אם לאחר כל מה שהסברנו כאן למעלה אתם עדיין מעוניינים לערוך צוואה בכתב יד בעצמכם, הנה הכללים שיש להיצמד אליהם: קודם כל, כל הצוואה, מראשיתה ועד סופה, חייבת להיות כתובה בכתב היד של מצווה הצוואה. שנית, אסור להדפיס כל סוג של צוואות באף במכונות כתיבה, גם לא במחשבים. 

שלישית, כתב היד בצוואה מוכרח להיות זהה לכתב ידו של מצווה הצוואה. רביעית, על גבי הצוואה, יהיה צורך לציין את התאריך המדויק שבו היא נכתבה, וגם זה, חייב להיות בכתב ידו של מצווה הצוואה. בסופו של דבר, ההמלצה הכי גורפת היא פשוט להסתייע בעורך דין אשר יכול לספק לכם בדיוק את השירות המשפטי של ניסוח צוואות שאתם צריכים. אם אתם צריכים סיוע משפטי בתחום זה של ניסוח צוואות, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לקבל אותו ולא לחשוב פעמיים. בסופו של דבר, הכי חשוב שהירושה תגיע לידיים הנכונות.

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות