Polygraph
פינוי בינוי

דרכי פעולה נכונות בפרויקטים של תמ"א 38

בדיקה מדוקדקת לקראת תמ"א 38

בניינים ותיקים רבים הממוקמים במרכזי הערים במרכז הארץ, נחשפים לאפשרות של ביצוע פרויקט של תמ"א 38. מצד אחד מדובר באופציה מצוינת של חיזוק המבנה ושיפור מהותי בנראות שלו, דבר שיוביל להעלאת שווי הנדל"ן. מצד שני יש לדיירים חששות מאד כבדים לקראת מיזם כה סבוך ומורכב. זאת במיוחד כאשר חלק גדול מהדיירים הם אנשים מבוגרים, אשר עומדים לבד מול יזם ולעיתים הם חסרי אונים. כדי לבצע דרכי פעולה נכונות בפרויקטים של תמ"א 38 יש לשכור בשלב ראשון עורך דין מקרקעין שייצג את הדיירים מול הגורמים השונים ויעניק לכל אחד מהשכנים ליווי מקצועי לאורך כל הדרך.

תמיד קיים חשש שהיזם יתחיל את העבודה ולא יסיים אותה מסיבות שונות הקשורות להתנהלות שלו או לקשיים פיננסיים, שיגרמו לכך שהוא לא יזמין חומרי גלם איכותיים ותקניים כמו לוחות פרופילן כיוון שהוא מעדיף לרכוש סחורה זולה יותר. אך הוא מחויב לרכוש מוצרים על פי כתב הכמויות או מוצרים שווי ערך, שהמפקח יאשר אותם אם הם עומדים בתקן הישראלי ועל פי שיקולים מקצועיים.

ליווי משפטי במיזמים של תמ"א 38 

הדיירים מבינים כי מול גורמים מהותיים כמו היזם, הקבלן, קבלני המשנה, העירייה וגורמים רבים נוספים הם זקוקים לעורך דין שמתמחה בתחום תמ"א 38 כדי שייצג אותם. הדרך הנכונה היא לשכור עורך דין כבר בתחילת הפרויקט ולא לעשות שום צעד ובטח לא לחתום על מסמכים, אלא לאחר שעורך הדין בדק זאת באופן מעמיק ויסודי. 

חתימה על הסכמים במסגרת הפרויקט 

בשלב הראשון כל אחד מהדיירים חותם על הסכמתו לבצע מיזם תמ"א 38 בבניין זה. ההסכמה היא לכך שבמבנה זה יחוזקו היסודות ובנוסף לכך ייבנו כמה קומות בהתאם לאישורים של הרשות המקומית והמהנדסים. יש פרויקטים שבהם יש אפשרות לבצע שינויים גם במבנה הקיים והדיירים מעוניינים בכך כמו לדוגמה תוספת של מעלית, דבר שהוא חשוב מאד כיוון שלא קיימת בבניין הישן מעלית, יש מבנים שיש די שטח ומוסיפים ממ"ד, או מרפסת. מדובר בשיפור מהותי באיכות חייהם של הדיירים.

הדיירים בוחרים מתוכם ועד דיירים שמטפל בנושא מיזם זה והם בסיוע עורך הדין מנהלים משא ומתן עם יזמים ועם קבלנים שברזומה שלהם קיימים פרויקטים של תמ"א 38, כדי לבחון ולבחור את הקבלן האיכותי ביותר, מבחינת הידע והמיומנות שלו וגם מבחינת המחירים.

עורך הדין בודק את הרזומה של הקבלנים השונים, מי ביצע פרויקטים של תמ"א 38 בהצלחה, אם דיירי הבניינים היו מרוצים מההתנהלות, אם הוא עמד בלוחות הזמנים ועוד. לאחר סקירת כל הנושאים האקוטיים מחליטים יחד מי יהיה הקבלן המבצע ועורך הדין מחתים אותו על הסכם הכולל את כל שלבי העשייה בפרויקט כולל לוח זמנים מפורט.

עורך הדין מלווה את הדיירים ומסייע להם בכל בעיה לאורך העבודות ועד סיומו של הפרויקט לשביעות רצונם. 

צרו איתנו קשר
לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הפרטים אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל הזכויות שמורות לדוניץ ושות' משרד עורכי דין | הצהרת נגישות